Goodyear wprowadza nową oponę do ładowarek kołowych do pracy w ciężkich warunkach. Model ogumienia RT-5D został zaprezentowany podczas targów Bauma 2013 w Monachium.
Opona RT-5D, w porównaniu z poprzednim modelem, zapewania o 25% większą nośność, wyższy komfort jazdy i lepszą trakcję. Nowy produkt Goodyeara w asortymencie opon OTR to opona trakcyjna poziomu 250 (L5), przeznaczona do użytku w bardzo trudnych warunkach - np. w kamieniołomach, skomplikowanych rozwiązaniach przemysłowych oraz przy recyklingu, a także w kopalniach głębinowych i odkrywkowych.
W oponie RT-5D zastosowano Hi-Stability Carcass Technology - technologię wzmacniającą boki opony, karkas i przewinięcia warstw. Przekłada się to na wyższą efektywność, lepszą ochronę ścian bocznych w trudnych warunkach oraz minimalizację odkształceń. Zwiększenie nośności o 25% oznacza wyższe osiągi opony, a tym samym wzrost opłacalności jej stosowania.
Innowacyjna, zaprojektowana przy użyciu modelowania komputerowego rzeźba bieżnika zapewnia wysoki poziom ochrony przed uszkodzeniami i wstrząsami oraz wysokie parametry trakcyjne i długą żywotność, szczególnie w trudnych warunkach - np. w kamieniołomach. Szeroki, solidny bieżnik niekierunkowy umożliwia ponadto transport ciężkich ładunków, jak np. bloki. Wibracje na twardych nawierzchniach zmniejszono o 30% w porównaniu z modelem RT-5C, co przekłada się na wyższy komfort prowadzenia.
Opona RT-5D do ładowarek kołowych zastępuje model RT-5C, który przez wiele lat cieszył się dużą popularnością u operatorów. Opony RT-5D w rozmiarze 29.5R25 zostały już wprowadzone jako pierwsze wyposażenie do ładowarek kołowych Volvo L220G i L250G.
Maksymalna nośność RT-5D w rozmiarze 29.5R25 to 22,4 tony na oponę przy prędkości 10 km/h i przy ciśnieniu 6,5 bara. Obecnie dostępny jest rozmiar 29.5R25, a kolejne obejmą pełen zakres rozmiarów stosowanych w ładowarkach kołowych średniej wielkości. Rozmiary 20.5R25, 23.5R25, 26.5R25 i 875/65R33 będą dostępne już wkrótce.