Firma Doosan wprowadziła na rynek nową dużą koparkę gąsienicową DX420LC-3, zgodną z normą Stage IIIB. W porównaniu do wycofywanych modeli, nowa koparka charakteryzuje się większym uciągiem i mocą kopania ramienia i łyżki.
Koparka przeznaczona jest m.in. do ciężkich robót ziemnych, budowy dróg, wykorzystania w inżynierii lądowej, do prac rozbiórkowych, wydobywania i przenoszenia materiałów na dużą skalę.
Więcej mocy
Sześciocylindrowy, turbodoładowany diesel spełnia normę Stage IIIB dzięki zastosowaniu recyrkulacji spalin oraz filtra cząstek stałych. Nowy silnik osiąga moc większą o 19 procent (362 KM) oraz moment obrotowy większy o 6 proc. Nowy napęd jezdny zwiększa siłę uciągu o 10%, moment mechanizmu obrotowego o 5% oraz prędkość jazdy o 10%. Nowe pompy i zawory hydrauliczne zwiększają główny przepływ pompy o 6%.
9-procentowy wzrost ciśnienia hydraulicznego do 350 barów, poprawia wydajność dzięki większemu udźwigowi, krótszym cyklom i większej sile na łyżce. W porównaniu z poprzednimi modelami, przedni udźwig został zwiększony o 14%, zaś udźwig na boki o 2%. Moc kopania ramienia/łyżki wzrosła o 3%.
Większa wygoda operatora
W nowej kabinie, zgodnej z normami ROPS i OPG, zwiększono ilość miejsca dla operatora (+ 6%). Bezpośrednie sterowanie za pomocą joysticków pozwala na dokładne i proporcjonalne sterowanie dodatkowym osprzętem.
Sterowanie wszystkimi funkcjami może odbywać się zarówno z tablicy przyrządów, jak i za pomocą nowego kontrolera jog/shuttle umieszczonego obok joysticka. Funkcja ta jest dostępna wyłącznie w koparkach Doosan. Operator ma dostęp do funkcji wyboru i ustawienia nowego osprzętu z możliwością zapisywania wielu profili ustawień.
Podgrzewany fotel ma pneumatyczne zawieszenie. Nowe zawieszenie kabiny pozwala na redukcję drgań o 20% i ograniczenie hałasu w kabinie do 72 dB (A). Odpowiednie ciśnienie zapobiega dostawaniu się zanieczyszczeń do wnętrza kabiny. Aby ułatwić pracę w nocy, wydajność oświetlenia została zwiększona o 100 %. Dostępna jest również kamera boczna i zautomatyzowana klimatyzacja.
Niższy koszt utrzymania
W porównaniu z poprzednim modelem masę roboczą koparki zwiększono do 41.900 kg, a przeciwwagę o 200 kg - do 8.200 kg. Wzmocnione podwozie wyposażone jest w ulepszone ogniwa gąsienic, sprężyny gąsienic, zębatki i tuleje. Ma to wydłużyć żywotność maszyny.
Pokrywa silnika składa się z czterech części, co zwiększa możliwość konserwacji i ułatwia dostęp. Pojemność zbiornika paliwa została zwiększona o 14 %, a okresy wymiany oleju hydraulicznego wydłużono do 5.000 godzin.
W porównaniu z maszyną poprzedniej generacji wydajność chłodzenia zwiększono o 10-15 %. Nowy układ chłodzenia wyposażony jest w oddzielny radiator i chłodnicę oleju. Posiada także niezależne wentylatory hydrauliczne chłodnic silnika i oleju. Pozwoliło to ograniczyć poziom hałasu.
Łyżki: |
1,44 - 2,31 m3 |
Masa robocza: |
41,9 - 43,3 t |
Głębokość kopania (przód - standard): |
7.740 mm |
Zasięg kopania (przód - standard): |
11495 mm |
Wysokość kopania (przód - standard): |
10.820 mm |
Szerokość gąsienicy (standard): |
600 mm |
Szerokość całkowita: |
3.350 mm/3.000 mm (wąska) |
Wysokość (przód - standard): |
3.154 mm |
Długość całkowita w pozycji jazdy (przód - standard): |
11.750 mm |
Promień obrotu tylnej części: |
4.380 mm |
Siła uciągu: |
34,85 t |
Moc kopania na łyżce (ISO): |
25,2 t |
Moc kopania na ramieniu (ISO): |
18,6 t |
Udźwig na poziomie gruntu (z przodu): |
17,33 t na 6,0 m |
Prędkości jazdy: |
dolny zakres - 3,3 km/h, górny zakres - 5,5 km/h |
Silnik (SAE J1995, netto): |
6-cylindrowy Isuzu AL-6UZ1X, Stage IIIB (EGR), 270 kW (362 KM) przy 2000 obr/min |