Opony. Goodyear Omnitrac MSS II i MSD II
Goodyear zaprezentował opony nowej generacji do zastosowań mieszanych, Omnitrac Mixed Service Steer II (MSS II) i Mixed Service Drive II (MSD II). Według producenta to ogumienie łączące dłuższą żywotność z lepszą trakcją i krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Dzięki temu serwis i wymiana części, jakimi są opony w naszej ciężarówce będą mogły zostać ograniczone.
To pierwsze produkty z nowej generacji opon do zastosowań mieszanych, zaprojektowanych specjalnie z myślą o wysokich oczekiwaniach branży budowlanej i pojazdów poruszających się zarówno po drogach, jak i w bardziej wymagającym terenie.
Opony MSS II są przeznaczone dla osi sterujących, MSD II - dla napędowych. Nowe opony są produkowane w technologii Omnitrac Max, która łączy najnowsze osiągnięcia w obszarze materiałów i elementów konstrukcyjnych, w tym odporne na uszkodzenia mieszanki bieżnika, mocną konstrukcję karkasu i optymalne wzory bieżników. MSS II i MSD II gwarantują niższy opór toczenia. Szerokie bieżniki zapewniają dłuższą żywotność (MSD II jest o 17% trwalsza). Zastosowano rozwiązania chroniące przed chwytaniem kamieni i przywieraniem błota. Ulepszenia w zakresie konstrukcji bieżnika również zapewniają lepsze parametry podczas hamowania i obniżają poziom hałasu. Opony te w pełni nadają się do ponownego pogłębiania i bieżnikowania.
DuraSeal, czyli gwoździe im niestraszne
Opony MSS II i MSD II są również dostępne w wersjach wyposażonych w innowacyjną technologię DuraSeal, stosowaną w przypadku opon Omnitrac do zastosowań mieszanych. Ta unikalna technologia opatentowana przez Goodyeara, dzięki warstwie uszczelniającej wbudowanej w bieżnik, zapobiega ulatnianiu się powietrza w przypadku przebicia opony przez przedmiot o średnicy do 6 mm. Nawet po usunięciu takiego przedmiotu z opony uszczelnienie zapobiega utracie powietrza.
Wersje wyposażone w technologię DuraSeal są dostępne w następujących rozmiarach: Omnitrac MSS II - 315/80R22.5 (ładunek/prędkość - 156/150 K), 13R22.5 (156/150 K); Omnitrac MSD II - 315/80R22.5 (156/150 K), 13R22.5 (156/150 K), 385/55R22.5 "super single" (160 K), 495/45R22.5 "super single" (169 K).
Czepiają się mokrego
Nowe opony są również ulepszone względem ich poprzedniczek w kluczowych parametrach związanych z trakcją i przyczepnością na mokrej nawierzchni. Kombinacja opon MSS II/MSD II zapewnia o 6%, wyższy poziom trakcji w terenie, przy jednoczesnym zwiększeniu przyczepności na mokrej nawierzchni. Hamowanie w takich warunkach jest skuteczniejsze o 3%, a testy wykazały, że taka kombinacja opon zapewnia o 2% lepszą przyczepność podczas jazdy po mokrej drodze.
Obydwa modele nowych opon spełniają wymagania dotyczące oporu toczenia i poziomu hałasu określone w regulacji UE Nr 661 już na dwa lata przed ich wejściem w życie.
Goodyear produkuje również opony MSD II typu "super single". To innowacyjne ogumienie, opracowane we współpracy z Mercedesem i Renault Trucks, pozwala zaoszczędzić wiele kilogramów.