Samochody ciężarowe Iveco Eurocargo z silnikiem R4 mało palą, nie należy jednak spodziewać się po nich dobrych osiągów pod ładunkiem. Tego modelu Iveco nie dotyczą poważne awarie, nieco pozostawia do życzenia jakość wykończenia wnętrza
Eurocargo miało dwie wersje - prezentowana lżejsza napędzana jest zwykle silnikiem R4, a jej DMC zawiera się w przedziale 6-10 ton. Takie Iveco może mieć jeden z 10 rozstawów osi w przedziale od 2.700 do 6.570 mm.
Większość pojazdów ma krótką dzienną szoferkę, zdarzają się jednak także sypialne, jak ta widoczna na zdjęciu. Nie jest może w nich zbyt dużo miejsca, ale nawet rośli kierowcy (powyżej 185 cm) nie będą narzekać na brak przestrzeni na koi. Więcej złego usłyszeć można na temat wykonania kabiny - plastiki łatwo się rysują, siedzenia szybko przecierają, a z deski odpada czasem jakaś listewka. Słyszeliśmy także o przeciekających kabinach sypialnych. Nie ma zastrzeżeń pod adresem zabezpieczenia antykorozyjnego. Problemy zdarzają się za to z siłownikiem odchylania szoferki.
Rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności 3,9 litra do 2007 r. miał wersje mocy: 130, 150 i 170 KM, później zaś 140, 160 i 182 KM. Wszystkie nadają się tylko do lekkich ładunków. Nieduże jest spalanie - rzadko przekracza 17 litrów ON na 100 km. Silnik miewa czasem problemy z osprzętem, uważać trzeba także na jakość paliwa, dość łatwo można bowiem uszkodzić pompę wtryskową. Wytrzymałe są skrzynie ZF-a, w tej wersji zazwyczaj 5- lub 6-biegowe.
Polecamy pojazdy wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, które co prawda miewa czasem problemy ze sterowaniem, ale jest znacznie wygodniejsze od mechanicznego. Komfort tego ostatniego wzrasta, gdy pojazd jest załadowany. Drobne problemy z elektryką są dokuczliwe, ale rzadko unieruchamiają pojazd. Ceny używanych Eurocargo są atrakcyjne, nie ma także problemów z częściami.
Ekspert
Zbigniew Sumiński, GTL Pojazdy Użytkowe w Gdańsku:
- Zaletą Eurocargo jest przystępna cena, biorąc pod uwagę rocznik. Pojazd nie jest również zbyt kłopotliwy pod względem eksploatacji i nie psuje się dużo częściej niż konkurencja. Części kupimy bez większego problemu, a ich ceny są w miarę akceptowalne. Pojazd z czterocylindrowym silnikiem nie ma jednak nadzwyczajnych osiągów. Iveco dużo traci na wartości i bywa, że ciężko jest je sprzedać.
DMC |
7.490 kg |
Ładowność |
3.300 kg |
Rozstaw osi |
4.800 mm |
Poj. silnika / cylindry |
3,9 l / R4 |
Moc maksymalna |
170 KM |
przy obr/min |
2.700 |
Maks. moment obr. |
560 Nm |
przy obr/min |
1.200-2.100 |
Skrzynia biegów |
ręczna 6+1 |
Przykładowe rozmiary ładowni (kontener) |
Długość |
7.100 mm |
Szerokość |
2.450 mm |
Wysokość |
2.350 mm |
Chłodnica |
2.850 zł |
Sprzęgło |
1.805 zł |
Reflektor |
266 zł |
Tarcza hamulcowa |
167 zł |
Filtr oleju |
54 zł |
Filtr powietrza |
158 zł |
Reflektor |
150 zł |
Zderzak przedni |
480 zł |
Szyba czołowa |
400 zł |
Chłodnica |
500 zł |
2003 |
350 |
39,5 |
2004 |
185 |
42,5 |
2005 |
220 |
48,9 |
2006 |
121 |
58 |
2007 |
44 |
78,5 |