Mercedes-Benz zaproponował warsztatom niezależnym program BestParts - kompleksową ofertę dostaw oryginalnych części tej marki. Przystępując do programu, niezależny serwis otrzymuje szereg dodatkowych korzyści, jak doradztwo techniczne, indywidualny opiekun czy wsparcie marketingowe. Części zamówione przed godziną 17.30 docierają do partnera już następnego dnia.
Współpraca Mercedes-Benz z nieautoryzowanymi serwisami ma umożliwić rozszerzenie oferty tych warsztatów, a jednocześnie popularyzować stosowanie oryginalnych części zamiennych w niezależnych stacjach obsługi.
Obustronne korzyści
Oryginalne części zamienne dają większą pewność sprawnego działania auta, zwłaszcza w połączeniu z Service & Parts net (www.service-and-parts.net). Jest to platforma komunikacji internetowej z niezależnymi stacjami obsługi, dzięki której wszyscy zainteresowani mają szybki dostęp do informacji o częściach zamiennych, obsłudze i naprawach oraz o sprzęcie do diagnostyki usterek. Przystępując do programu BestParts, niezależny serwis otrzymuje szereg dodatkowych korzyści, jak doradztwo techniczne, indywidualny opiekun czy wsparcie marketingowe.
Szybki dostęp do części
W magazynie centralnym oraz w magazynach dilerów Mercedes-Benz znajduje się ponad 390 tys. stale dostępnych części. Ponadto systemy logistyczne Mercedes-Benz pozwalają sprowadzać potrzebne części z najdalszych zakątków świata. W Polsce system logistyczny pomiędzy centralnym magazynem w Ołtarzewie a dilerami zorganizowany jest na wzór przewozów kurierskich, z uwzględnieniem dostaw nocnych. Gwarantuje to dostawę części dostępnej w podwarszawskim magazynie i zamówionej przed godz. 17.30 już następnego dnia. Jak zapewnia Mercedes-Benz, na żadną, nawet nietypową część zamienną serwis nie będzie długo czekał.
Profesjonalna obsługa i komunikacja
Dzięki programowi BestParts pracownicy warsztatu mogą korzystać z doradztwa opiekuna z ramienia Mercedes-Benz w zakresie doboru części. Ponadto wszelkie formalności związane z uczestnictwem w programie dokonywane są przez lokalnego dilera oraz drogą internetową, a klienci BestParts mogą brać udział w różnego rodzaju spotkaniach informacyjnych dotyczących m.in. obsługi internetowego systemu zamawiania części zamiennych i korzystania z elektronicznego katalogu części (EPC).
Aby ułatwić kontakt z dilerem Mercedes-Benz, klienci BestParts mogą korzystać z szeregu kanałów komunikacji: od tradycyjnego telefonu i faksu przez komunikatory internetowe typu Gadu-Gadu po system internetowy WebParts. Ta internetowa platforma umożliwia zamawianie części przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Klient otrzymuje darmowy dostęp do katalogu części EPC oraz cennika, a także informację o ofertach specjalnych. Korzystanie z systemu jest bezpłatne.