2. Międzynarodowe Targi Logistyki, Magazynowania i Transportu Logistex
70 wystawców z Austrii, Belgii, Czech, Holandii, Niemiec, Włoch oraz Polski, wzięło udział w 2. Międzynarodowych Targach Logistyki, Magazynowania i Transportu Logistex, które odbywały się w dniach 15-17 kwietnia w Centrum Targowo-Wystawienniczym Expo Silesia w Sosnowcu (woj. śląskie). Dominowali krajowi dystrybutorzy wózków widłowych. Nowe rozwiązania ograniczające emisję szkodliwych substancji do atmosfery w wózkach serii DX o udźwigu 1,5-3,2 t, zasilanych LPG i olejem napędowym, pokazał Nissan Forklift. Iveco Trakker z podniesioną rynnową wywrotką tylnozsypową, prezentowany przez firmę Gervasi Polska z Kielc, przedstawiciela włoskiej firmy Gervasi, był najbardziej rzucającym się w oczy pojazdem na targach Logistex. Firma HCS Europe z Węgrzców koło Krakowa przedstawiła mało u nas znane maszyny czyszczące niemieckiej firmy Hefter Cleantech. Z kolei gliwicka firma Eco-Clean, dystrybutor maszyn czyszczących włoskiej firmy Gansow, pokazała urządzenia z linii Titan: szorowarkę samojezdną o szerokościach roboczych 750-1.300 mm i wydajności 4.900-10.500 m2/h oraz zamiatarkę samojezdną o parametrach 1.100 do 2.200 mm szerokości roboczej i wydajności 7.200 do 18.000 m2/h.
Podczas imprezy zaprezentowano maszyny i pojazdy, usługi z zakresu transportu, spedycji i logistyki, a także nowości w dziedzinie informatyki oraz usług telekomunikacyjnych.
Ekologiczne wózki
Dominowali krajowi dystrybutorzy wózków widłowych. Nowe rozwiązania ograniczające emisję szkodliwych substancji do atmosfery w wózkach serii DX o udźwigu 1,5-3,2 t, zasilanych LPG i olejem napędowym, pokazał Nissan Forklift.
- W silnikach napędzanych gazem został w tym roku wprowadzony w standardzie 3-funkcyjny katalizator - informował Przemysław Uklejewski, specjalista ds. sprzedaży i marketingu w warszawskiej firmie Marubeni Machinery Distribution Poland, krajowego dystrybutora wózków widłowych Nissana. - Natomiast wersje z silnikiem wysokoprężnym mogą być wyposażane w filtr cząstek stałych.
Z kolei Zeppelin Polska z Warszawy, przedstawiciel niemieckiej firmy Hyster, zaprezentował nowy typoszereg czterokołowych elektrycznych wózków widłowych Fortens o udźwigu 1,6-7 t.
Na stoisku dystrybutora Stilla pokazano najlepiej sprzedające się produkty marki: elektryczny wózek RX 20 i spalinowy RX 70, o udźwigu odpowiednio: 1,6--2 t i 2,2-3,5 t. Z kolei firma Setmil z Zabrza (woj. śląskie), regionalny dystrybutor Komatsu, przedstawiła ofertę maszyn z serii BX50 (2-3,5 t) zasilanych LPG i olejem napędowym.
Odwiedzający stoisko Zakładu Wózków Widłowych Toolmex Truck z Szydłowca (woj. mazowieckie), oficjalnego importera wózków Hyundaia, mogli zapoznać się z szeroką gamą maszyn zarówno koreańskiego producenta, jak i chińskiej firmy Hangcha, o udźwigu od 0,6 do 50 t.
Ciężkie w hali
Iveco Trakker z podniesioną rynnową wywrotką tylnozsypową, prezentowany przez firmę Gervasi Polska z Kielc, przedstawiciela włoskiej firmy Gervasi, był najbardziej rzucającym się w oczy pojazdem na targach Logistex. Tomasz Gorgis z działu marketingu: - Specjalizujemy się w produkcji zabudów-wywrotek. W ofercie mamy zarówno tylnozsypowe, jak i trójstronne na podwoziach samochodów ciężarowych o DMC od 6,5 t do 32 t.
Najwięcej oglądających przyciągał natomiast MAN TGX 26.440 6x2, uhonorowany tytułem "Truck of the Year 2008". Ciężarówkę z zabudową kurtynową wystawiał śląski przedstawiciel MAN-Star Trucks, firma Truck & Bus Center z Czeladzi.
Czyszczące nowości
Firma HCS Europe z Węgrzców koło Krakowa przedstawiła mało u nas znane maszyny czyszczące niemieckiej firmy Hefter Cleantech.
- Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem tych urządzeń w Polsce - poinformował Jacek Ballada, dyrektor ds. marketingu. - Na targach prezentujemy zmodyfikowaną zamiatarkę FS 112 S z samoczynnie regulowaną szerokością pracy w zakresie 710-1.120 mm i wydajności 8.960 m2/h.
Z kolei gliwicka firma Eco-Clean, dystrybutor maszyn czyszczących włoskiej firmy Gansow, pokazała urządzenia z linii Titan: szorowarkę samojezdną o szerokościach roboczych 750-1.300 mm i wydajności 4.900-10.500 m2/h oraz zamiatarkę samojezdną o parametrach 1.100 do 2.200 mm szerokości roboczej i wydajności 7.200 do 18.000 m2/h.
Komputer w kabinie
Zaprezentowano też urządzenia z zakresu informatyki, znajdujące zastosowanie w transporcie i logistyce. Najciekawszym z nich był komputer pokładowy Quattro Plus czwartej generacji na stoisku belgijskiej firmy Transics International. Urządzenie instalowane w kabinie kierowcy służy m.in. do zdalnego odczytu danych z tachografu cyfrowego. Daniel Żórawski, szef marketingu: - Dyspozytor ma wgląd w liczbę przepracowanych godzin kierowcy w czasie rzeczywistym. Na bieżąco może też monitorować pozycję pojazdu na trasie oraz utrzymywać ciągły kontakt z kierowcą - wyjaśnił. Oprogramowanie komputera Quattro Plus jest również przygotowane do wystawiania zleceń za pomocą tzw. pióra elektronicznego.
Organizatorzy, czyli firma Kolporter Expo z Kielc, zadowoleni z frekwencji już zapraszają na przyszłoroczną edycję imprezy.
Zdaniem wystawców
Izabela Korba, szefowa działu sprzedaży w Zakładzie Wózków Widłowych Toolmex Truck z Szydłowca
- Nasza firma stara się uczestniczyć we wszystkich najważniejszych imprezach targowych branży transportowej i budowlanej. Jeśli chodzi o targi Logistex, to bierzemy w nich udział już drugi raz. Po ubiegłorocznej edycji spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem dotyczącym naszych wyrobów. Liczymy na podobny odzew ze strony potencjalnych klientów również w tym roku, zwłaszcza że planujemy rozwijać sieć sprzedaży wózków widłowych na Śląsku. Mamy reprezentanta naszej firmy właśnie w Sosnowcu, trwają też rozmowy dotyczące otwarcia kolejnych przedstawicielstw w tym regionie.
Zdaniem wystawców
Wojciech Kuźmiński z Truck & Bus Center z Czeladzi, regionalnego przedstawiciela MAN-Star Trucks
- Śląsk, mimo że jest jednym z mniejszych rynków dla MAN-a, jest ważny dla polityki sprzedażowej firmy ze względu na stałych odbiorców, którzy są przywiązani do naszej marki. Czujemy się zatem zobowiązani, aby pokazywać się na ważnych imprezach targowych organizowanych właśnie na tym terenie. Poza tym prawie po sąsiedzku, w Czeladzi, znajduje się siedziba Truck & Bus Center, jednego z czterech krajowych przedstawicielstw MAN-Star Trucks. Mamy nadzieję, że dzięki targom uda się nam nawiązać współpracę z nowymi klientami.