Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

Vitra - uniwersalne maleństwo z Danii

Maszyny budowloane, maszyny rolnicze. Wielozadaniowe Vitry
22.02.2008 00:00:00
Na polski rynek trafiły właśnie niewielkie pojazdy wielozadaniowe Vitra produkowane przez duńską firmę Lindholdt. Wszystkie pojazdy marki Vitra są napędzane czterocylindrowymi jednostkami japońskiej Kuboty, uzyskującymi moc maksymalną: 37, 45 oraz 60 KM. W dwóch pierwszych przypadkach silnik ma poj. 1.505 ccm, w trzecim 1.998 ccm (pierwszy z motorów jest jednostką wolnossącą, dwa mocniejsze mają turbosprężarkę). Napęd przenoszony jest hydrostatycznie na cztery koła. Maszyny mają tzw. łamaną konstrukcję. Koła nie są skrętne, a wykonywanie manewrów jest możliwe dzięki przegubowi znajdującemu się mniej więcej pośrodku. To sprawia, że Vitry są bardzo zwrotne, promień skrętu wynosi 820-1.000 mm.
Mogą być stosowane zarówno w gospodarce komunalnej, budownictwie, jak i rolnictwie. Vitra to czterokołowe (wszystkie koła mają równą wielkość) maleństwa, które mają niecałe trzy metry długości.
Przeznaczone do różnych zadań
Te pojazdy wielozadaniowe skonstruowano w południowej części Jutlandii, która ma zmienny klimat. Konstruktorom chodziło więc o stworzenie pojazdów trwałych, radzących sobie podczas różnorakich prac terenowych w różnych warunkach pogodowych. Rodzina składa się z trzech maszyn oznaczonych: 2037, 2045 i 2060. Różnią się one od siebie gabarytami, a także mocą silników. Podstawowym walorem tych maszyn jest uniwersalność. W ciągu kilkudziesięciu sekund Vitrę można przygotować do pełnienia funkcji piaskarki, zamiatarki, pługa czy kosiarki.
Szerokość pracy w przypadku większości dedykowanego osprzętu wynosi 1.300-1.700 mm. Poszczególne maszyny robocze umieszczane są w przedniej części nośników, tuż przed stanowiskiem operatora. Zwraca uwagę duże przeszklenie szoferki. To zapewnia mu szerokie pole obserwacji.
Kabina jest unoszona od strony silnika, co zapewnia do niego łatwy dostęp.
Japońska siła pod maską
Wszystkie pojazdy marki Vitra są napędzane czterocylindrowymi jednostkami japońskiej Kuboty, uzyskującymi moc maksymalną: 37, 45 oraz 60 KM. W dwóch pierwszych przypadkach silnik ma poj. 1.505 ccm, w trzecim 1.998 ccm (pierwszy z motorów jest jednostką wolnossącą, dwa mocniejsze mają turbosprężarkę).
Napęd przenoszony jest hydrostatycznie na cztery koła. Maszyny mają tzw. łamaną konstrukcję. Koła nie są skrętne, a wykonywanie manewrów jest możliwe dzięki przegubowi znajdującemu się mniej więcej pośrodku. To sprawia, że Vitry są bardzo zwrotne, promień skrętu wynosi 820-1.000 mm.
Zbiornik paliwa ma 45-50 litrów pojemności, pojazd zatankowany do pełna może efektywnie pracować przez ok. 8 godzin.
System hydrauliczny stworzono w znanej firmie Sauer Danfoss. Zbiornik oleju hydraulicznego ma poj. 60 l.
Producent liczy, że w Polsce pojazdy te znajdą zastosowanie w gospodarce komunalnej.
Dane techniczne
Wersja 2037 2045 2060
Dł. / szer. / wys. 2.680 / 1.040 / 2.000 mm 2.810 / 1.150 / 2.010 mm 2.850 / 1.255 / 2.075 mm
Masa własna 1.180 kg 1.220 kg 1.320 kg
Ciśnienie w układzie hydraulicznym 220 bar
Prędkość maksymalna 30 km/h 35 km/h 38 km/h
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.