Mercedes Actros Rapiscan Eagle Mobile, który wszedł niedawno do służby w Izbie Celnej w Gdyni, jest prawdopodobnie najbardziej nietypową i zarazem najdroższą ciężarówką poruszającą się po polskich drogach. Samochód wyposażony jest w urządzenie do prześwietlania promieniami X pojazdów, kontenerów i innych zbliżonych gabarytami przedmiotów. Pojazd przystosowany jest do pracy w każdych warunkach niezależnie od zewnętrznych źródeł zasilania (posiada generator elektryczny dużej mocy). Obsługa znajduje się w specjalnym klimatyzowanym i zabezpieczonym przed promieniowaniem pomieszczeniu znajdującym się za kabiną kierowcy.
Mercedes Actros Rapiscan Eagle Mobile, który wszedł niedawno do służby w Izbie Celnej w Gdyni, jest prawdopodobnie najbardziej nietypową i zarazem najdroższą ciężarówką poruszającą się po polskich drogach. Samochód wyposażony jest w urządzenie do prześwietlania promieniami X pojazdów, kontenerów i innych zbliżonych gabarytami przedmiotów. Pojazd najczęściej pełni służbę na terenie dwóch gdyńskich terminali kontenerowych.
- Nasze plany zakładają także kontrole w terenie - mówi Jolanta Twardowska, rzecznik prasowy IC w Gdyni. Jedno z takich miejsc (muszą być zatwierdzone przez Państwową Agencję Atomistyki) znajduje się pod Chojnicami.
Pojazd przystosowany jest do pracy w każdych warunkach niezależnie od zewnętrznych źródeł zasilania (posiada generator elektryczny dużej mocy). Obsługa znajduje się w specjalnym klimatyzowanym i zabezpieczonym przed promieniowaniem pomieszczeniu znajdującym się za kabiną kierowcy. Dokładność obrazu prześwietlanych kontenerów, cystern bądź kabin ciężarówek pozwala na odnalezienie i identyfikację przedmiotów o wielkości pudełka zapałek. Koszt zakupu tego nietypowego Actrosa wyniósł około 7 mln zł.