Maszyny rolnicze i nie tylko. Hoftrac 1140 CX30
Miniładowarki przeżywają obecnie na polskim rynku swój renesans. Kupowane są już nie tylko przez właścicieli indywidualnych gospodarstw, ale również np. przez powstające grupy producentów rolnych. Weidemanna Hoftrac 1140 CX30 to uniwersalna maszyna, poza rolnictwem stosowana może być np. w budownictwie oraz w gospodarce komunalnej.Hoftrac nominalnie jest ładowarką, jednak w istocie pełni funkcję nośnika osprzętu. Można go bowiem zaopatrzyć np. w łopatę (do załadunku lekkich materiałów), w pojemnik dozujący (obsługa silosów) czy też w kleszcze do bali lub w boczny przyrząd koszący.
Weidemanna Hoftrac 1140 CX30 to uniwersalna maszyna, poza rolnictwem stosowana może być np. w budownictwie oraz w gospodarce komunalnej. Charakteryzuje się zwartą konstrukcją z nisko umieszczonym punktem ciężkości. Zwraca uwagę szczególnie mała szerokość. Maszynę można dzięki temu wykorzystać w ciasnych korytarzach roboczych. Pojazd jest bardzo zwrotny głównie dzięki przegubowi. Możliwość "łamania" maszyny w połowie sprawia, że taka ładowarka ma mniejszy promień skrętu. Kąt złamania wynosi 68 stopni. Wprawny operator może zawrócić maszyną niemal w miejscu. Pałąk można składać, wysokość zmniejsza się wówczas o 460 mm.
Hoftrac nominalnie jest ładowarką, jednak w istocie pełni funkcję nośnika osprzętu. Można go bowiem zaopatrzyć np. w łopatę (do załadunku lekkich materiałów), w pojemnik dozujący (obsługa silosów) czy też w kleszcze do bali lub w boczny przyrząd koszący.
Operator maszyny ma ze swojego stanowiska odpowiednie pole obserwacji, co wynika m.in. z wąskiej i nisko umiejscowionej przedniej części maszyny. Wysięgnikiem steruje się za pośrednictwem tylko jednej, wielofunkcyjnej dźwigni. Fotel umieszczono na sprężynach, posiada regulowaną wysokość położenia. Szybkozłącze sprawia, że wymiana osprzętu zajmuje kilkadziesiąt sekund. Do napędu służy niewielki, trzycylindrowy turbodiesel marki Perkins. Dostęp do silnika jest bardzo prosty (uchylna pokrywa). Duża klapa zapewnia również łatwy dostęp do chłodnicy i akumulatora, a zatem ułatwia ich konserwację lub wymianę. Napęd jest hydrostatyczny i przenoszony na wszystkie cztery koła. Sterowanie zostało w pełni zautomatyzowane. Maksymalna prędkość komunikacyjna maszyny wynosi 15 km/h.
Silnik |
3-cylindrowy turbodiesel |
Pojemność skokowa |
1.163 ccm |
Moc maksymalna |
27 KM przy 2.000 obr./ min |
Maksymalny kąt złamania |
68 stopni |
Masa własna |
1.368 kg |
Dł. (bez osprzętu)/szer./wys. |
2.685 / 850 / 2.254 mm |
Masa wywrotu: nominalny/przy złamaniu |
798 / 498 kg |
Wysokość przeładunku |
2.526 mm |