Niemiecki ciągnik zwyciężył w pierwszym teście porównawczym ciężkich samochodów elektrycznych
Fot. MAN
MAN eTGX zajął pierwsze miejsce w pierwszym na świecie dużym teście porównawczym długodystansowych elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności, przeprowadzonym przez niemiecki magazyn branżowy „Trucker".
• MAN eTGX wyróżnia się spośród pięciu konkurencyjnych elektrycznych samochodów ciężarowych niską masą własną, harmonijnym napędem i prostą obsługą
• Najwyższa ocena dziennikarzy z kilku krajów europejskich dla eTGX
MAN eTGX zdobył pierwsze miejsce w pierwszym na świecie teście porównawczym ciężkich samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Po intensywnych, trwających kilka dni jazdach testowych międzynarodowy zespół dziennikarzy testowych przyznał temu pojazdowi najwyższą notę 568 punktów uznając go za „dobry pakiet ogólny". Uznani eksperci w dziedzinie pojazdów użytkowych byli pod szczególnym wrażeniem jego niskiej masy własnej, harmonijnego napędu, komfortowej konfiguracji ogólnej i przemyślanej koncepcji obsługi.
– Ten test porównawczy po raz kolejny dowodzi, że firma MAN opracowała i wprowadziła na rynek wyjątkowy produkt, jakim jest akumulatorowo-elektryczna wersja pojazdu MAN TGX – powiedział Friedrich Baumann, członek zarządu MAN Truck & Bus SE, odpowiedzialny za sprzedaż i rozwiązania dla klientów. – Oprócz cech opisanych w teście, MAN eTGX, a także MAN eTGS osiągają wysokie wyniki dzięki modułowej konfiguracji akumulatorów. Do wyboru jest od trzech do sześciu akumulatorów. Oznacza to, że nasi klienci mogą wybrać optymalną konfigurację pojazdu pod względem zasięgu, ładowności i czasu ładowania dla dowolnego zastosowania - od dostaw do miast przez supermarkety, po regionalne dostawy materiałów budowlanych i transport dalekobieżny.
Rozszerzona oferta elektrycznych ciężarówek
Samochody ciężarowe MAN eTrucks są równie elastyczne, jeśli chodzi o rozwiązania zabudowy: nowe wersje podwozia można w dużym stopniu dostosować do indywidualnych potrzeb dzięki różnym rozstawom osi, wersjom kabiny, klasom mocy silnika, miejscom załadunku i wielu innym typowym dla branży funkcjom. Dzięki temu do wyboru jest ponad milion konfigurowalnych wariantów eTruck.
Testowany ciągnik pod naczepy mega
Dziennikarze przetestowali ciągnik siodłowy do transportu dalekobieżnego, tzw. ciągnik ultra, który umożliwia elektryczny transport przyczep o dużej objętości -o wysokości wewnętrznej 3 metrów. Testowany eTGX, z kompaktowym rozstawem osi, wynoszącym 3.750 mm, jest wyposażony w sześć akumulatorów niklowo-manganowo-kobaltowych, które dostarczają energię elektryczną brutto 534 kWh. Zautomatyzowana czterobiegowa skrzynia przekazuje 330 kW i 1.150 niutonometrów momentu obrotowego z silnika elektrycznego na tylną oś.
Dzięki doradztwu 360 stopni w zakresie eMobility firma MAN wspiera klientów jeszcze przed zakupem nowego eTrucka. Oprócz wyboru najodpowiedniejszego pojazdu, usługi doradcze obejmują również uwzględnienie specyficznych warunków pracy klienta, w tym optymalizację kosztów, analizę tras, optymalizację floty i na tej podstawie niezbędne doradztwo w zakresie infrastruktury ładowania.
Na zakończenie testu porównawczego dziennikarze omawiali również najbardziej palący problem związany z przełomem na rynku samochodów ciężarowych z napędem akumulatorowym – i kierują apel do decydentów politycznych w Niemczech i Europie: „Samochody ciężarowe już są, ale w całym kraju wciąż brakuje infrastruktury ładowania". (red)
Fot. MAN