Daimler Truck integruje ofertę w zakresie infrastruktury elektrycznej i ładowania w Europie pod nową marką
Fot. Daimler Truck
• TruckCharge obejmuje doradztwo, urządzenia i usługi cyfrowe.
• Oferta dostępna jest dla wszystkich marek samochodów ciężarowych.
• Oficjalna premiera na wrześniowych targach IAA Transportation w Hanowerze.
Daimler Truck wprowadza na rynku europejskim nową markę TruckCharge. Pod tą nazwą firma integruje wszystkie swoje obecne i przyszłe oferty związane z infrastrukturą elektryczną i ładowaniem samochodów ciężarowych, tzn. usługi doradcze, ofertę w zakresie urządzeń, jak i usługi cyfrowe. W ten sposób Daimler Truck chce zaproponować klientom kompleksowy, ekonomiczny pakiet – od pozyskiwania energii po eksploatację pojazdów, aby mogli oni w pełni wykorzystać potencjał wynikający z elektryfikacji transportu. Oferta TruckCharge skierowana jest zarówno do operatorów flot samochodów ciężarowych, jak i firm z sektora przemysłowego, korzystających z własnych lub zewnętrznych flot samochodów ciężarowych. Ponieważ zazwyczaj floty wykorzystują pojazdy różnych producentów, oferta TruckCharge jest dostępna niezależnie od marki ciężarówek.
Daimler Truck dokona oficjalnej prezentacji TruckCharge podczas wrześniowych targów IAA Transportation w Hanowerze.
Karin Rådström, dyrektor generalna Mercedes-Benz Trucks:
– Chcemy uczynić elektromobilność łatwą w zastosowaniu i dochodową dla naszych klientów – także we wszystkich aspektach wykraczających poza sam zakup elektrycznych ciężarówek. Oferowane przez nas rozwiązania łączymy pod jedną marką TruckCharge, planując stałe rozszerzanie portfolio.
Optymalizacja kosztów całkowitych operatorów flot
Oferta doradcza dla operatorów flot jest częścią rozbudowanego ekosystemu, umożliwiającego optymalizację całkowitych kosztów posiadania elektrycznego samochodu ciężarowego Daimler Truck. Już od dłuższego czasu eksperci producenta udzielają klientom wsparcia w zakresie elektryfikacji ich flot i baz operacyjnych. Jego głównymi elementami są doradztwo w kwestiach związanych z elektrycznymi ciężarówkami oraz planowanie, budowa i konfiguracja infrastruktury ładowania w bazie operacyjnej, a także wykonywanie podłączeń do sieci. Doradcy Daimler Truck mogą też pomóc w rozpoznaniu możliwości uzyskania dotacji publicznych na infrastrukturę i pojazdy.
Terminale ładujące przeznaczone do baz operacyjnych
Daimler Truck umożliwia swoim klientom także zakup u dealerów terminali szybkiego ładowania. Oferta na tzw. Depot Charging, czyli stworzenie możliwości ładowania pojazdów w bazie operacyjnej klienta, obejmuje usługi doradcze, sprzedaż urządzeń, serwis techniczny, a ponadto rozwiązania w zakresie finansowania infrastruktury ładowania, oferowane za pośrednictwem Daimler Truck Financial Services. Na życzenie montaż urządzeń wykonają wyspecjalizowani partnerzy Daimler Truck. Celem jest zapewnienie możliwości sprawnego ładowania pojazdów i ich wysokiej dyspozycyjności. Realizacja pierwszych projektów pilotażowych rozpoczęła się u różnych dealerów w Niemczech pod koniec maja bieżącego roku, a teraz mają stopniowo dołączać kolejne kraje europejskie. Strategicznym partnerem w zakresie terminali ładujących jest firma Alpitronic.
Usługi cyfrowe obejmują eksploatację floty pojazdów wraz z inteligentnym zarządzaniem ładowaniem. Dopełnieniem oferty są odpowiednie rozwiązania płatnicze wykorzystywane w przypadku ładowania pojazdów elektrycznych poza bazą operacyjną, w publicznie dostępnych punktach („Public Charging”).
Usługi doradcze: neutralność emisji CO2 w łańcuchach dostaw
Stale rośnie liczba przedsiębiorstw przemysłowych, dążących do zapewnienia swoim łańcuchom dostaw neutralności pod względem emisji CO2. Z tego względu eksperci Daimler Truck opracowali specjalną ofertę doradczą. We współpracy z klientami oceniają oni trasy, które mają zostać poddane elektryfikacji w zakresie logistyki przychodzącej i wychodzącej oraz, przy zaangażowaniu odpowiednich operatorów flot, opracowują optymalny plan tras z odpowiednimi punktami ładowania. Na tej podstawie konsultanci przygotowują zindywidualizowane rozwiązania w zakresie ładowania zarówno dla firm przemysłowych, jak i spedytorów. Pierwszym klientem korzystającym z tej oferty była spółka Mercedes-Benz Group AG we współpracy z firmą Große-Vehne jako partnerem logistycznym. (red)
Fot. Daimler Truck