Tourneo Courier w wersji Active Fot. Ford
Ford Polska rozpoczął przyjmowanie zamówień na nowego Tourneo Couriera. Model jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia, w każdej z możliwością wyboru skrzyni biegów – manualnej albo automatycznej.
Wielozadaniowy Ford Tourneo Courier może pochwalić się o 44% większą przestrzenią bagażową od poprzednika, a także nowoczesnym systemem multimedialnym SYNC 4. Model ma charakterystyczną sylwetkę nawiązującą do segmentu SUV-ów i wpisuje się zarówno w miejski styl życia, jak i potrzeby ludzi aktywnych.
Długość pojazdu wynosi 4.337 mm (4.343 w wersji Active), szerokość bez lusterek 1.800 mm (1.813 mm w Active), wysokość 1.817 mm (1.836 mm w Active), a rozstaw osi 2.692 mm. Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji 5-osobowej wynosi 1,3 m3, a w wersji 2-osobowej 2,4 m3.
W trzech wersjach wyposażenia
Nowy model z napędem na przednie koła jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia oraz dwóch rodzajach przekładni. Podstawą zawsze jest silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM, a klienci mogą wybierać pomiędzy 6-stopniową manualną skrzynią biegów i 7-stopniową skrzynią automatyczną, dwusprzęgłową.
Każdy Tourneo Courier zawiera w standardzie cyfrowy zestaw wskaźników, bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości czy zestaw systemów asystujących kierowcy. To m.in. system kontroli pasa ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości czy system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist. Standardem są także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony materiałem Sensico, tylne czujniki parkowania oraz odsuwane drzwi boczne po obu stronach. Ceny wersji wyposażenia Trend rozpoczynają się od 99.876 zł brutto.
Wersja wyposażenia Limited w standardzie zawiera automatyczną klimatyzację EATC, automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu, koło kierownicy wykończone materiałem Sensico, przednie i tylne czujniki parkowania czy kamerę cofania. Jej ceny rozpoczynają się od 107.994 zł. W najlepiej wyposażonej wersji Active, standardem jest także system nawigacji satelitarnej, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola w lusterkach, funkcja automatycznego hamowania podczas cofania czy elektrycznie składane lusterka. Ceny Tourneo Couriera Active rozpoczynają się od 114.513 zł.
Może być z automatem
W każdej wersji wyposażenia, cena wariantu z automatyczną skrzynią biegów jest 7.380 zł wyższa od tej z manualną przekładnią.
Standardem dla wersji wyposażenia Trend są 15-calowe stalowe obręcze, dla Limited 16” obręcze z lekkiego stopu, a dla wersji Active 17-calowe obręcze z lekkiego stopu. Opcjonalnie dostępne są m.in. podgrzewane przednie fotele czy podgrzewana przednia szyba Quickclear.
Wkrótce gama modeli poszerzy się o w pełni elektrycznego E-Tourneo Couriera. To jeden z dziewięciu pojazdów elektrycznych, które Ford chce wprowadzić na europejski rynek do 2024 roku. Celem producenta jest osiągnięcie zerowej emisji dla wszystkich pojazdów sprzedawanych w Europie do 2035 roku. (red)
Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji 5-osobowej wynosi 1,3 m3, a w wersji 2-osobowej 2,4 m3 Fot. Ford
W standardzie m.in. cyfrowy zestaw wskaźników i 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 Fot. Ford