Pierwsza naczepa burtowa z korytem na zwoje została zaprezentowana przez Krone na targach IAA 1973 Fot. Krone
Zaledwie dwa lata po rozpoczęciu produkcji pojazdów użytkowych w zakładzie Werlte w 1971 r. firma Krone zaskoczyła branżę na targach IAA 1973 we Frankfurcie wysoce specjalistycznym pojazdem: pierwszym Coil Liner, przyczepą ze specjalną rynną do bezpiecznego transportu stalowych kręgów. Transport takich ładunków dla przemysłu motoryzacyjnego, które ważą kilka ton, stanowił wówczas poważny problem dla spedytorów, ponieważ gdy zaczęły się toczyć, nie można ich było już zahamować, co wiązało się ze znacznym ryzykiem. Premiera IAA 50 lat temu zakończyła się pełnym sukcesem - innowacja Krone spotkała się z dużym odzewem ze strony spedytorów, co zaowocowało licznymi zamówieniami. Wkrótce koryto na zwoje stało się prawnym wymogiem ich transportu.
Obecnie oferta firmy Krone obejmuje cztery różne podstawowe typy pojazdów do przewozu zwojów: standardowa naczepa o ładowności do 30 ton, Coil Liner Ultra w lekkiej konstrukcji z poprzecznymi belkami, jeszcze lżejsza, krótsza Coil Liner Compact (masa własna poniżej 5 ton) również o ładowności do 30 ton oraz Mega Liner Coil w konstrukcji z belką poprzeczną. System Vario Coil w naczepie Coil Liner Compact zapewnia niezawodne zabezpieczenie ładunku przez cały czas. Można go elastycznie stosować na całej długości korpusu zwoju za pomocą szyny blokującej w belkach. (z)
Obecnie wkładka na zwoje jest integralną częścią portfolio produktów Krone; w różnych podstawowych typach i wersjach ta naczepa nadaje się do różnych zadań Fot. Krone