Czytelnicy specjalistycznego magazynu „Off Road” uznali Unimoga za najlepszy Terenowy Samochód Roku 2015 w kategorii pojazdów specjalnych. Unimog zajął pierwsze miejsce z imponującym wynikiem 51,4% głosów.
Już po raz jedenasty czytelnicy specjalistycznego magazynu „Off Road” uznali Unimoga za najlepszy samochód terenowy roku w kategorii pojazdów specjalnych. Tym razem w plebiscycie głosowało ponad 36.000 czytelników, którzy wybierali swoich faworytów spośród 125 modeli uszeregowanych w 12 kategoriach. Unimog zajął pierwsze miejsce w swojej klasie, zdobywając aż 51,4% głosów.
Czy to podróż przez pustynię Gobi, przemierzanie syberyjskiej tajgi i tundry, czy jazda drogą prowadzącą w stronę gorącego krateru Wezuwiusza – Mercedes-Benz Unimog potrafi sprostać najtrudniejszym wyzwaniom i dotrzeć niemal na koniec świata.
Ekstremalne zastosowania to jego żywioł. Dzięki nowej koncepcji z silnikiem zamontowanym bardziej centralnie Unimog Euro VI ma niżej położony środek ciężkości przy zachowaniu wysokiego prześwitu, co dodatkowo zwiększa jego terenowe zdolności. Połączenie osi portalowych, technologii rury reakcyjnej i sprężyn śrubowych sprawia, że zawieszenie ma nawet 30-stopniową artykulację (wykrzyż). Terenowy Unimog U 4023/U 5023 może pokonywać wzniesienia o nachyleniu 45 stopni i nie traci stabilności podczas jazdy z nachyleniem bocznym do 38 stopni, a głębokość jego brodzenia sięga 1,20 m. Napęd na wszystkie koła zaopatrzono w blokady dyferencjałów oraz system kontroli ciśnienia w oponach „Tirecontrol Plus”, który zapewnia kilka gotowych ustawień ciśnienia zależnie od warunków: drogowe, na piach lub kamienistą nawierzchnię. Aby wybrać jedno z nich, wystarczy wcisnąć przycisk na kierownicy.
Sercem Unimoga jest dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny BlueTec 6 z wtryskiem common rail (OM 934 LA). 4-cylindrowa jednostka o pojemności 5,1 litra osiąga moc 170 kW (230 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 900 Nm. Kierowca ma do dyspozycji osiem biegów do przodu i sześć wstecznych, a opcjonalnie także program przełożeń terenowych, pozwalających na jazdę z prędkością od 2,5 do 35 km/h.
Poza odmianą terenową Unimog dostępny jest jako wszechstronny nośnik narzędzi (oznaczenia od U 216 do U 530), chętnie wykorzystywany do zastosowań komunalnych. Do jego napędu również służą najnowocześniejsze silniki Euro VI o mocy do 220 kW (299 KM).
Przeglądy i naprawy Unimoga nie nastręczają problemów – za serwisowanie odpowiada ponad 650 placówek w 130 krajach świata.
Magazyn „Off Road” organizuje wśród swoich czytelników plebiscyt na najlepsze pojazdy terenowe od 1982 roku. (RD)