Mercedes-Benz Actros stoczył już ponad 1900 pojedynków Fuel Duel z najważniejszymi konkurencyjnymi ciężarówkami w Europie.
W ramach tych pojedynków – polegających na teście porównawczym zużycia paliwa – 90 ciągników siodłowych pokonało łącznie dystans prawie 9 mln km po drogach 22 krajów Europy i osiągnęło imponujące wyniki: Actros wygrał ponad 90% wszystkich starć, zużywając średnio o 10,3% mniej paliwa od rywali.
Teraz Actros staje do walki z najnowszej generacji silnikiem OM 471. Pierwsze zasilane nim egzemplarze biorące udział w pojedynkach to wersje 1845 LS o mocy 448 KM. W 2016 roku ciągniki siodłowe z nowymi jednostkami będą brać udział w pojedynkach we wszystkich 22 krajach Europy, gdzie są one rozgrywane.
Spalanie niższe nawet o 3%
Zużycie paliwa w Actrosie, wraz z wprowadzeniem najnowszej generacji jednostki OM 471, zostało obniżone do 3%, przy zachowaniu takich samych – maksymalnej mocy i momentu obrotowego. To zasługa wyrafinowanej technologii: drugiej generacji unikalnego układu wtryskowego X-Pulse, opatentowane rozwiązania w zakresie recyrkulacji spalin i równoczesnego sterowania układem doładowania, precyzyjnej turbosprężarki własnej konstrukcji oraz innych działań, w tym dłuższego przełożenia osi.
Mimo niższego zużycia paliwa Actros zapewnia jeszcze lepszą dynamikę jazdy, nawet przy niskich prędkości obrotowych. Silnik maksymalny moment obrotowy osiąga tuż powyżej 1000 obr./min. Przy typowym rocznym przebiegu w wysokości 130 tys. km, pokonywanym głównie na wymagających trasach i przy pełnym załadunku, Actros napędzany nowym silnikiem OM 471 każdego roku zużywa o około 1100 litrów oleju napędowego mniej od poprzednika.
Pojedynki Fuel Duel
Actros w ramach Fuel Duel na dwa tygodnie przejmuje codzienne zlecenia konkurencyjnego pojazdu należącego do floty firmy transportowej. Kierowca przechodzi wcześniej szczegółowe szkolenie i początkowo prowadzi Actrosa pod okiem doświadczonego trenera lub członka zespołu sprzedażowego Mercedes-Benz Trucks. Następnie wykonuje swoje zadania samodzielnie, korzystając z pomocy tematyki FleetBoard oraz „przewidującego” tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC). Te dwa elementy są zamontowane na pokładzie wszystkich ciężarówek Mercedes-Benz biorących udział w pojedynkach Fuel Duel, zapewniając im przewagę wszędzie tam, gdzie liczy się całkowity koszt posiadania. A z nowym silnikiem OM 471 ta przewaga jest jeszcze większa.
Również w Polsce program Fuel Duel cieszy się popularnością. Krajowe firmy odbyły już 174 pojedynki, co stanowi niemal 10% sumy europejskiej. W ramach nich, nasi przewoźnicy przejechali niemal 1,3 mln km, oszczędzając średnio 13,1% paliwa względem analogicznych tras przy użyciu konkurencyjnych marek.