Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

Czterolatka testuje Volvo FMX

ciężarowe
15 stycznia 2016
Dziecko i zdalnie sterowany samochód ciężarowy. W swoim najnowszym obrazie Volvo Trucks pt. „Look who's driving” czteroletnia dziewczynka wystawia Volvo FMX na najbardziej niebezpieczną próbę w całej historii filmów z cyklu „Live Test”. Film ten stanowi kontynuację serii przebojów, takich jak „The Epic Split” czy „The Hamster Stunt”.
W najnowszym filmie czteroletnia Sophie drogą radiową steruje ważącym 18 ton FMX, poruszającym się po placu budowy. a to oznacza, że tor jazdy jest nie do przewidzenia. Dochodzi do sytuacji, że na sypkim podłożu, próba pokonania stromego wzniesienia kończy się przekoziołkowaniem pojazdu.
W ostatnim roku model ten zyskał kilka nowych funkcji i test ma na celu pokazanie, ile pojazd może wytrzymać i jak łatwo radzi sobie w najbardziej wymagających warunkach.
– Test demonstruje zdolność samochodu ciężarowego do radzenia sobie z najtrudniejszymi przeszkodami. Odbywa się to z pomocą szeregu rozwiązań, takich jak np. Automatyczny System Kontroli Trakcji, pozwalających sprawnie pokonywać nawet bardzo strome podjazdy i poruszać się po miękkim podłożu. Test potwierdza również ogólną wytrzymałość konstrukcji, w tym bezpiecznej kabiny, przedniego zderzaka z solidnymi narożnikami oraz wzmocnionej ramy pomocniczej – mówi Gunnar Eliasson, menedżer ds. wprowadzania produktów na rynek w Volvo Trucks.
Jak samochód ciężarowy radzi sobie w teście „Look who's driving” można oglądać na kanale Volvo Trucks na portalu YouTube.
W filmie, oprócz automatycznego systemu kontroli trakcji, przetestowane zostały wytrzymałe narożniki przedniego zderzaka, wykonane z wysokogatunkowej stali o grubości 3 mm i stanowiące naturalne przedłużenie ramy podwozia i osłona chroniąca spód pojazdu przed uszkodzeniem (stalowa płyta o grubości 3 mm, wytrzymująca statyczny nacisk o wartości co najmniej 5 t). Prześwit w FMX wynosi 30 cm, co oznacza, że podczas jazdy po nierównym podłożu kluczowe podzespoły, takie jak np. zawieszenie i tarcze hamulcowe, nie są narażone na uszkodzenie.
Ponadto była to okazja do sprawdzenia kabiny – jedyny w swoim rodzaju szkielet kabiny chroni kierowcę przed obrażeniami, nawet w razie przewrócenia się pojazdu na bok. Test pozwolił również sprawdzić wodoszczelność – FMX jest przystosowane do pracy także w wodzie. Wszystkie wrażliwe elementy są hermetycznie zamknięte i umieszczone w miejscach, w których pozostają chronione przed dostępem pyłu i wody.
Niezwykłej próbie poddano Volvo FMX 8x6, o mocy 540 KM, z kabina dzienną, z wywrotką. Skrzynia biegów I-Shift, podwozie wysokie Extra High.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.