Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Pompbet chce sięgać nieba

70-metrowe pompy Sermac na Arocsach
19.06.2015 00:00:00
Dwie nowe pompy do betonu klasy 70 metrów na specjalistycznych, sześcioosiowych podwoziach Mercedesa Arocsa sprawiają, że firma Pompbet jest wyposażona jak żadne inne przedsiębiorstwo w Europie.
Rozkładanie pompy do betonu na budowie to niezwykły spektakl. Kolejne sekcje urządzenia powoli się "rozwijają", nieomal sięgając nieba. O stabilność dźwigającego pompę samochodu dbają cztery potężne, rozsuwane łapy o długości ponad 12 metrów. Podwozie Arocsa unosi tę skomplikowaną i złożoną maszynerię prawie bez trudu.
- Dzięki czterem skrętnym osiom Arocs doskonale się składa. Widać to szczególnie w takich trudnych miejscach jak to - mówi Krzysztof Sławiński, zatrudniony w Pompbecie kierowca, który obsługuje również pompę do betonu.
Pompbet kupił od razu dwa Arocsy z pompami firmy Sermac 6RZ 70 o wysięgnikach klasy 70 metrów - to pierwsze tego typu pojazdy wyprodukowane i odebrane w Europie.
- Już na początku wrażenie w nowym Arocsie robią silniki. Są wyjątkowo ciche, a spalanie jest bardzo niskie. Kierowcę wspomaga wiele funkcji elektronicznych, a same pojazdy są mniej awaryjne. To refleksja po kilku miesiącach eksploatacji - mówi Jacek Czajkowski, dyspozytor Pompbetu.
Pompy na podwoziach Arocsa to polskie wicerekordzistki, jeśli chodzi o długość ramienia. Rekord, nie tylko Polski, ale i świata należy do innej maszyny z Pompbetu, zabudowanej na potężnie zmodyfikowanym siedmioosiowym podwoziu Actrosa. To najdłuższa seryjnie produkowana pompa Cifa z ramieniem o długości 80 metrów. Łącznie, we flocie Pompbetu liczącej ok. 40 pojazdów, pracują jedyne w Polsce pompy o wysięgu 62, 65, 70 i 80 metrów. Wszystkie są na podwoziach Mercedesa.
Pompbet ma się czym pochwalić. Firmowe Mercedesy pracowały przy budowie pierwszego i drugiego odcinka metra w Warszawie, budowie terminalu gazu skroplonego w Świnoujściu, Mostu Północnego i Trasy Siekierkowskiej w Warszawie, piłkarskich stadionów w Poznaniu i Wrocławiu, autostrady A2 czy spektakularnego tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku.
Pompy do betonu na podwoziach Mercedes-Benz to bardzo częsty widok na polskich budowach. - My dostarczamy zabudowy przystosowane do każdego samochodu, ale 70-80 proc. naszych klientów wybiera podwozia Mercedesa - tłumaczy Andrzej Ciepiela z Ciepiela Technology Promotion, reprezentujący firmę Sermac, włoskiego producenta pomp do betonu. - Dłuższe pompy, zwłaszcza na wysokich budowach, bardzo ułatwiają organizację prac.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.