Daimler FleetBoard GmbH, dostawca telematyki dla samochodów użytkowych wprowadził do systemu nowe usługi: Analizę użytkowania, Rejestr tras przejazdu oraz Serwis.
Z nowymi funkcjami FleetBoard ma zapewniać jeszcze większą przejrzystość w zakresie zarządzania pojazdami. Monitorują one stopień wykorzystania systemu Predictive Powertrain Control (PPC), poziom i zużycie AdBlue, wykorzystanie programów jazdy oraz wartości ciśnienia powietrza w ogumieniu.
Analiza użytkowania FleetBoard umożliwi rejestrację stopnia wykorzystania systemu PPC. Na podstawie dostępnych danych, użytkownik FleetBoard będzie mógł monitorować użycie tempomatu, ogranicznika prędkości i systemu PPC. Dodatkowo, definiowane przez kierowcę dolne i górne wartości tolerancji prędkości jazdy, znane jako histereza, będą mogły również być analizowane. Dalsze obniżenie zużycia paliwa będzie możliwe przez optymalne ustawienie tolerancji prędkości i wykorzystanie systemu PPC.
Zużycie AdBlue w samochodach ciężarowych Mercedes-Benz spełniających normy Euro V i Euro VI może być teraz zdefiniowane z wykorzystaniem usług FleetBoard. Te dodatkowe informacje mogą stanowić wsparcie dla firm transportowych w ocenie kosztów operacyjnych. Dodatkowo, Rejestr tras przejazdu udostępnia informacje o poziomie AdBlue w pojeździe.
Wraz z nową funkcją "Programy jazdy" Analizy użytkowania FleetBoard, kierownik parku samochodowego widzi, z których biegów korzysta kierowca i na tej podstawie może wyciągnąć odpowiednie wnioski w celu obniżenia zużycia paliwa oraz zużycia eksploatacyjnego pojazdu.
Funkcja monitorowania ciśnienia powietrza w ogumieniu w ramach usługi FleetBoard Serwis umożliwi dobór odpowiednich wartości w samochodach. Nowa funkcja pomaga ograniczyć zarówno zużycia ogumienia, paliwa jak i nieprzewidzianych przestojów spowodowanych koniecznością wymiany opon.