Continental w 2014 roku wprowadza na rynek całkowicie nową rodzinę bardziej efektywnych kosztowo opon ciężarowych. Po styczniowym debiucie nowej opony do przyczep i naczep Conti EcoPlus HT3, w kwietniu tę rodzinę uzupełniają opona na oś kierowaną Conti EcoPlus HS3 oraz opona na oś napędzaną Conti EcoPlus HD3.
Seria opon Conti EcoPlus została przystosowana pod kątem redukcji oporów toczenia i tym samym znacznego obniżenia zużycia paliwa. Ograniczenie oporów toczenia nawet o 26 procent w porównaniu z popularną poprzedniczką oznacza, że udało się osiągnąć ambitne cele związane ze zużyciem paliwa. Nowa rodzina opon przeznaczona do transportu długodystansowego, który często odbywa się po autostradach bierze na cel potrzeby dzisiejszych klientów, a więc ograniczenie zużycia paliwa do 1,9 l na 100 kilometrów w stosunku do poprzedniej generacji przy wysokich przebiegach i niezawodności, z której znane są opony premium marki Continental.
Opona do przyczep i naczep EcoPlus HT3
Nowa opona klasy premium do przyczep i naczep została opracowana z myślą o jak najwyższej efektywności kosztowej uzyskiwanej poprzez ograniczenie zużycia paliwa i wysoką trwałość. Dzięki mieszance bieżnika zoptymalizowanej pod kątem oporów toczenia oraz wyjątkowej koncepcji karkasu firmy Continental, opona do naczep EcoPlus HT3 odznacza się także doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni i wysokim bezpieczeństwem jazdy.
Debiutująca na rynku jako pierwsza opona Generacji 3. do transportu towarów została opracowana z wyraźnym naciskiem na maksymalną wydajność eksploatacyjną. W sytuacji, gdy ok. 60% oporów toczenia generowanych jest przez opony zamontowane na naczepie, wybór optymalnego ogumienia staje się istotny i wpływa na ekonomikę całego pojazdu.
Na potrzeby modelu Conti EcoPlus HT3 Continental opracował nowy, wyjątkowo skutecznie redukujący zużycie paliwa wzór bieżnika, który zapewnia dużą powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Inżynierom koncernu udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu czterech wzdłużnych rowków i technologii Fuel Saving Edge. W przypadku opony do naczep w rozmiarze 385/55 R 22.5 opory toczenia ograniczono o ponad 25 procent w porównaniu z jej poprzedniczką. Dzięki temu opona Conti EcoPlus HT3 zyskała najwyższą ocenę "A" na etykiecie UE w kategorii efektywności paliwowej.
Wzór bieżnika nowej Conti EcoPlus HT3 charakteryzują trójkątne paski w kształcie piramidy w podstawie rowków, które zapobiegają jego odkształcaniu. Zamknięte żebra barkowe zapewniające dużą powierzchnię styku w połączeniu z obwodowym, ciągłym barkiem gwarantują optymalną stabilność przy jeździe na wprost i zapobiegają odkształceniom występującym przy trudnych manewrach naczep.
Mieszanka bieżnika została zoptymalizowana pod kątem ograniczenia oporów toczenia dzięki zastosowaniu dwuwarstwowej konstrukcji (Cap-Base). Gwarantuje ona optymalny kontakt z nawierzchnią drogi przez długi okres eksploatacji. Natomiast specjalna mieszanka podstawy bieżnika zastosowana na czterowarstwowym trójkątnym opasaniu karkasu ogranicza emisję ciepła minimalizując w ten sposób opory toczenia.
Dzięki emisji hałasu o wartości zaledwie 69 dB (A), Conti EcoPlus HT3 należy też do grona najcichszych opon ciężarowych. Podobnie jak pozostałe opony z serii Continental Generation 3, Conti EcoPlus HT3 posiada nadający się do bieżnikowania wysokiej klasy karkas z drutówką wzmocnioną pasem ochronnym ze stalowym kordem oraz technologią AirKeep, która zapobiega stopniowej utracie ciśnienia. Połączenie tych trzech czynników ostatecznie zapewnia oponie Conti EcoPlus HT3 największy potencjał ograniczania kosztów w swojej klasie.
Conti EcoPlus HS3 oraz HD3
Z początkiem kwietnia Continental wprowadza do sprzedaży w całej Europie nową oponę na oś kierowaną Conti EcoPlus HS3 oraz oponę na oś napędzaną Conti EcoPlus HD3.
Conti EcoPlus HS3 z innowacyjnie zaprojektowanym bieżnikiem dowodzi, że można jednocześnie obniżyć opory toczenia i poprawić przyczepność na mokrej nawierzchni, czyli pogodzić przeciwstawne cele przy opracowywaniu opony. Zamknięte barki zapewniają oponie na oś kierowaną stabilność niezbędną do ograniczenia jej odkształcania się, które jest przyczyną podwyższonego zużycia paliwa. Mocno wczepiające się mikrolamele z nowej mieszanki krzemionkowej pomiędzy węższymi podłużnymi rowkami bieżnika zapewniają optymalną przyczepność na mokrej jezdni. Inżynierowie firmy Continental zadbali także o to, aby nowe opony były równie trwałe, jak te poprzedniej generacji.
Struktura nowej opony Conti EcoPlus HS3 na oś kierowaną opracowana z myślą o wyższej nośności odpowiada większemu obciążeniu osi wymaganemu przez nową technologię silników spełniających normę Euro 6. Wszystkie opony na oś kierowaną Conti EcoPlus posiadają system VAI (Visual Alignment Indicator) do wczesnego wykrywania nieprawidłowej zbieżności.
Idealnym dla niej partnerem na osi napędzanej jest opona Conti EcoPlus HD3 opracowana specjalnie do użytku trakcyjnego. Szeroki wzór bieżnika w konstrukcji lameli zastępuje występujący tu zwykle wzór blokowy. Mikrolamele, które sięgają aż do podstawy bieżnika idealnie sczepiają się z nawierzchnią. Przenoszą one zarówno wyższą moc współczesnych samochodów ciężarowych, jak i większy moment hamujący bez utraty przyczepności. Nowa mieszanka gumowa została wykorzystana także w oponie Conti EcoPlus HD3, co znacząco (do 16%) obniża opory toczenia w jeździe pozamiejskiej. Nowa opona trakcyjna ma także istotny wpływ na obniżenie zużycia paliwa. Kolejną jej zaletą są spłaszczone z boku żebra bieżnika w części barkowej. Specjalnie ścięta krawędź ogranicza zużycie paliwa dzięki poprawionej charakterystyce toczenia, a jednocześnie usztywnia konstrukcję ścian bocznych. Opona EcoPlus HD3 jest oznaczona symbolem 3PMSF (ang. Three Peak Mountain Snow Flake).
Wszystkie opony Continental trzeciej generacji bazują na nadającym się do pogłębiania i bieżnikowania karkasie wysokiej klasy, ze wzmocnioną drutówką stalowego kordu i opatentowanej wkładce AirKeep zapobiegającej stopniowej utracie powietrza.